söndag 28 april 2013

Bilbarnstol

Nu sitter jag här och funderar hur vi skall göra med bilbarnstol till Hugo. Vi har ju en Acta Graco Duologic, som jag inte är så nöjd med. Vi kan inte ha den i framsätet, för den är för hög i modellen, så man ser inte ut i vissa vinklar, varvid vi har varit nära att krocka flera gånger. Därför får Hugo åka bak, vilket jag tycker är jobbigt när vi är ute och åker själva. Den skall passa för barn upp till 4 år, Hugo på 2,5 år (liten till växten) kan inte spännas fast med vinteroverall på, bältena räcker inte. Nu med tunnare kläder går det ju, men till hösten går det inte längre, hade ju tänkt att ha denna dyra stol tills man kunde köpa en framåtvänd bilstol, vid 4 års ålder, men det kommer ju inte att gå att vänta tills dess. Så då måste vi köpa en barnbilstol som går att ha både framåt och bakåtvänd, och vilken skall vi då välja? Har tittat runt massa på Annas babyshop, som har mängder av bilbarnstolar, men vilken skall vi välja?
Denna verkar bra, Britax Two-way
 Det är ju rätt stor skillnad i pris, från 1595:- till 2895:-
Vad är det som gör så stor skillnad?
Jag tycker det viktiga är att, naturligtvis att barnet åker säkert, men det tar jag för givet att de gör i alla dessa stolar, att de är lätta att sätta fast och att barnet får plats, och inte är för stora och klumpiga.
Jag får ta och fundera lite till, har ju ingen panik, men kom gärna med tips och råd!

2 kommentarer:

  1. Jag hittade hit via en kommentar du gjort på en annan blogg om kakfat. Visst är det en bra idé! Själv har jag också testat att göra med färdiga kakfatsstativ, och har även sådana stativ till salu på min blogg för den som är intresserad. http://allakansy.blogspot.se/2012/09/alla-kan-goratillverka-egna-kakfat.html
    Vill man prova även en sådan variant, kostar dem jag har hemma 60 kr/st inklusive porto inom Sverige. Tack för fin inspiration!

    SvaraRadera
  2. Tänkte bara tipsa om min nya tävling där du kan vinna ett objektiv till mobilen! Var gärna med :D http://adaras.se/2013/april/vinn-ett-fish-eye-objektiv-for-mobilen.html#comment

    SvaraRadera